7th Zone Youtube Kanalı

EN İYİ 7: Oyun Açılış Sinematiği

İNCELEME: PS3 Co-op Destekli Oyunlar #2

İNCELEME: Skooldaze Klass of '99

BİLGİ: Little Fighter 2 Karakter Rehberi

Blog Arşivi

7 Eylül 2015 Pazartesi

İNCELEME: Samsung Galaxy Note 3


     Samsung Galaxy Note 3, 5.7 inch ekrana sahip. Yolda giderken kulaklık ile müzik dinlediğinizde tek elinizle telefonu cebinizden çıkarıp şarkıyı değiştirebilirsiniz. Telefonu elinize aldığınızda baş parmağınız ile ekranın tutmuş olduğunuz elinize yakın olan iki ucuna rahat ulaşabiliyorsunuz. Ekranın çok büyük deyip telefonu almaktan uzaklaşmanıza gerek yok. Bu kadar büyük ekrana sahip ve bu kadar ince olan nadir telefonlardan. Arka kısmında şık bir tasarım olan deri benzeri bir kaplama mevcut.


     13 mp arka, 2 mp ön kamerası var. Kamerada flaş mevcut. Arka kamera ile full HD 1080p video kayıtı yapabiliyorsunuz. 32 gb hafızaya sahip. Ayrı olarak kendi kartınızı takabilirsiniz. Ayrıca telefon Micro sim kart ile çalışıyor. 3200 mAh bataryaya sahip telefonun sarjı ise biraz internet, biraz Whatsapp, biraz müzik derken günü zor bitiriyor. Yanınızda Powerbank şart.


      Ancak telefona 6500 mAh enerjiye sahip bir batarya yapıldı. Bataryayı Mugen Power adlı bir şirket geliştirdi. Bu batarya sarj süresini 2 katına çıkarabiliyor. Amazon tarafından 94.50 dolara satılmakta. Buradan linke ulaşabilirsiniz. Bataryanın yanında bir de kapak mevcut. Bataryayı alırsanız eğer şık arka kapağınıza veda ediyorsunuz. 


     Telefonda nedenini anlamadığım ısınma sorunu var. 10 dakika müzik dinleyip elime aldığımda, 5 dakika oyun oynadığımda falan ısınmaya başladığını görüyorum. Erken ısınmaya başlıyor. Ancak telefonunuza bir film atıp açtığınızda filmi bittikten sonra bile hiç ısınmamış olduğunu görüyorsunuz. Yurt dışı modellerinde ısınma problemlerinin olmayışını unutmamak gerek.

     Bu telefonun bence en güzel özelliği internetteki dolaşım hızınız. Tıpkı bir bilgisayar gibi bütün işlerinizi burada halledebilirsiniz. Mesela bu incelemeye eklediğim videoları direkt telefondan ekledim.


     Bundan önceki telefonum Lumia 820'ydi. Herkes telefonumun mağazası ile dalga geçerdi. Şuan android bir telefona sahibim. İlk aldığımda hemen Play Store'a girdim ve baktım. "Şu meşhur mağaza nasılmış bakalım.." dedim. İlk 20 dakika telefon güncellemeleri ile giriş yapılamadı. Ardından birkaç uygulama indirdim. Lumia 820'deki gibi Instagram, Line falan beta değil. Ancak indirme esnasında hiçbir sorun yokken indirme listesindeki bazı indirmelerin hata vermesi beni şaşırtmaya başladı. Ardından futbol ile ilgili bir uygulama indirmeye çalıştım. Bir türlü indiremedim. Dedim biraz oyun indireyim. 6-7 tane simulatör oyunu indirdim. 2 tanesi çalışmadı. 2-3 tanesi falan oyuna girene kadar türlü türlü reklamlar izledim. Bu reklamları izlerken harcadığım zamana acıyorum. Keşke o anı değerlendirebilseydim. Çünkü çok uzun zamanlar. Açıkcası meşhur Play Store sadece abartılmış bir mağazaymış. Ben Microsoft'un mağazına girdiğimde indirdiğim her uygulama çalıştı. Hiç reklam izlemedim. İndiremediğim hiç bir uygulama da olmamıştı.


     Temassız kontrol diye birşey var. Hiç kullanma ihtiyacı duymadım. Fiyat şişirmeye yönelik gereksiz özelliklerden. Temassız kontrol ile telefona dokunmadan elinizi ekranın önünde hareket ettirip fotoğrafları falan değiştirebiliyorsunuz.


     Telefonu edindiğimde kutusunda kalem için yedek uçlar ve ucu çıkarmak için bir de cımbız konulmuş. Bunları gördüğümde sevindim çünkü kalemli telefonların en büyük sorunu kalem.. Kalemin giriş yeri büyük ihtimal bir aya gevşeyecek. Üçüncü veya dördüncü ayda düşmeye başlayacaktır.

     Telefonun ekranına dikkat etmeniz gerek. En güçlü jelatini bulup yapıştırmanızı tavsiye ederim. Eğer bir kırılma söz konusu olursa iPhone'lardan daha pahalı bir ekrana sahip.

     Telefon kılıflarına gelecek olursak, yazları kapaklı kılıf kullanmak tam bir eziyet. Çünkü zaten büyük olan telefon bir de kapaklı kılıf ile birlikte ceplerden taşacak hale geliyor. Kışın bir nebze de olsa idare edebiliyorsunuz. 

     Aşağıdaki videolarda ise canımı bir hayli sıkan sorunlar mevcut.

Telefonun kilit tuşuna bastığımda istediğim reaksiyonu hemen alamıyorum.


Arka plandaki açık uygulamaları kapatmaya çalıştığımda ise nedenini anlamadığım bir şekilde uygulamanın kapanmak istememesini görüyorum. Acaba bundan sonra kalemi olan telefonların dokunmatiğinden korkmamız mı gerek?


     Ya benimle alakalı bir durum ya da ekranın dokunmatiğinde bir problem var. Bunu anlatırken video ile desteklemek istedim çünkü eğer sorun bendeyse sizleri telefondan soğutmak istemiyorum.

Telefonda bazı videoları izlerken ekrandaki karıncalanmanın sebebini anlayabilmiş değilim. Sadece bu telefonda değil bu sorun. Asus ZenFone 2'de de yaşadım. San Marino'nun deplasman golünü bir izleyemedik arkadaş..


     Telefonun iyi mi yoksa kötü mü olduğunu anlamam için geliştirdiğim bir yöntem mevcut. Eğer telefonun aldığı ilk darbe yanlışlıkla olduysa(yere düşmesi gibi) telefon iyidir. Ancak benim Note 3'ümün aldığı ilk darbe yanlışlıkla değil. Telefon çok kötü değil ancak ben bu telefonu 1.600 TL ye satın aldım ve bu para ile bu telefondan daha iyi ya da üzerine biraz daha ekleyerek daha iyisini bulabilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder