7th Zone Youtube Kanalı

EN İYİ 7: Oyun Açılış Sinematiği

İNCELEME: PS3 Co-op Destekli Oyunlar #2

İNCELEME: Skooldaze Klass of '99

BİLGİ: Little Fighter 2 Karakter Rehberi

Blog Arşivi

3 Eylül 2015 Perşembe

İNCELEME: The Evil Within


                               Kabus kabus kabus ve biraz daha kabus.. The Evil Within!


    Sadece bizlere sunduğu "koş,saklan ve kaç" olan oyunlar arasında boğulurken Bethesda'nın 2014'ün Ekim ayında çıkardığı The Evil Within yardımımıza koştu.

     The Evil Within'de ismimiz Sebastian Castellanos. Tecrübeli bir dedektifiz. İhbar üzerine hastaneye gidiyoruz ama kapıda onlarca araba ve 0 insan. Ben bu dedektife tecrübesiz derim. Ben bile olsam o durumu görünce kapıda bekleyip destek beklerdim. Neyse tecrübeli dedektifimiz giriyor hastaneye ve başlıyor olaylar. Kabustan kabusa geçişler ile oyuna giriş yapıyoruz.

    Karakterimizi upgrade yaptığımız ve ayrıca oyunumuzu kayıt ettirdiğimiz bazı noktalar var. Bu noktaları müziğin sesini duyarak bulabiliriz. Aynalar ile o noktaya geçiş yapıp kayıt ve upgrade yapıyoruz. Upgrade işini topladığımız beyinler ile yapıyoruz.

    Oyundaki karakterimiz çok hızlı ve uzun süreli koşamıyor. Sen koskaca dedektifsin koş yahu. Benim arkamda kocaman yaratık olacak ve ben elimi duvara koyup dinlenirken onun gelmesini seyredeceğim. Yok artık. Bi başka tavsiyem de sprint time süresini arttırmanızdır.

    Fazla silah çeşitliliği mevcut değil. Arbaletimiz var ve bu arbeletin oklarını tuzakları çözerek topladığımız parçalar ile yapıyoruz. Tuzakları düşmanlara mı kullanacaksın, arbaletine ok mu yapacaksın yoksa tırsıp kaçacak mısın? Kaçacak mısın dedim çünkü bazen canınız az şekilde yakalanıyorsunuz ve patlayan bombalar var. Eğer patlayan bombalı tuzağı çözemezseniz patlıyor ve paramparça.


    Ayrıca morg gibi dizilmiş bazı dolaplar var burada. Bunların anahtarları oyun içerisinde heykellerde gizli. Bu heykelleri kırarak içinden düşen anahtarlar aracılığıyla cephane vs. kazanabiliyorsunuz. Ne yazık ki ben 9. chapterda bunu farkettim.

Tarafını seç!

    Oyun sizi bolca iki seçenek arasında bırakıyor. Örnek verecek olursak, sol kapıyı açarsak yara-
tıklar akın akın üzerimize gelecek. Sağ kapıyı açarsak cephanemiz olacak. Daha fazla örnek verip oyunun atmosferini bozmak istemiyorum.


    Silahınızda kurşun yoksa üzülmeyin sakın. Etraf tuzaklar ile dolu. Resimde gördüğünüz gibi bir
tuzak ile bolca cephanenizi bi başka chaptera taşıyabilirsiniz.

    Oyunda cephane sıkıntısından söz edildi hep ancak ben hiç yaşamadım. Sadece biryere kadar.
5 tane zor ölen düşman ve 2 tane patlayan ok. İyi ki melee damage %180 yapmışım. Koduğumu oturttum. Tavsiyem melee damagenizi es geçmeyin. Kurtarıcınız oluyor.


Belki de bosslar loading ekranlarıdır.

    Neredeyse her chapterdan sonra boss savaşı oluyor. Boss savaşları aşırı kolay ve çok çabuk bitiyor. Siz sadece uff ne uzun sürdü diyorsunuz çünkü genellikle size tek vuruş atıyorlar ve ardından uzuuuun bi loading ekranı ile baş başa kalıyorsunuz. Onun haricinde hata yapmadan 1-2 dakika içinde bossu yok edebilirsiniz. Keşke biraz zorlaştırılsaydı.

     Oyunu PS3 ile deneyim ettim ve birkaç teknik sorun ile karşılaştım. Bunlar FPS düşmesi, geç gelen kaplamalardı ve oyunun donup kalmasıydı. The Loading Within ile pardon The Evil Within ile aramızda geçen bir anıyı anlatmak istiyorum.

    Chapterlardan birinde boss ile uğraşırken, sabredip defalarca loading ekranında sinirden çatlayarak yendikten sonra diğer chaptera geçiş yaptım. Tam dedim oh loadinglerden uzak biraz atmosferi yaşayayım, oyuna adapte olayım.. Ama nerde.. Bu sefer de oyun dondu. Ben ise sonra PS3'ü kapatıp PC'de Counter-Strike Global Offensive oynamaya başladım. Çünkü eminim ki tekrar girdikten sonra oyunun en ufak hatasında oyunu silecektim. Dedim bırak oyunculuk sen de kalsın dedim ve dediğim gibi CS GO'ya geçtim.

    Teknik sorunlar ve sırf oyun zor olsun diye düşmandan kaçarken yorulunca olduğu yerde bekleyip dinlenmesi gibi şeyler dışında güzel ve kendi stratejiniz ile ilerleyebileceğiniz bi korku-gerilim oyunu. Ama bi Siren: Blood Course değil yani.

    Eğer Outlast ve Amnesia gibi oyunlardan sıkıldıysanız yardımınıza The Loading Within koşacaktır.


Şu resmi de buraya bırakıp incelememi bitireyim.

PC SİSTEM GEREKSİNİMLERİ

İşletim Sistemi: Windows 7 veya Win 8 (64 bit)
İşlemci: Dört çekirdekli Core i7 işlemci
Bellek: 4 GB
Hard Disk: 50 GB disk alanı
Ekran Kartı: 4 GB VRAM içeren GeForce GTX 670 veya ona denk ekran kartı
--------------------------------------------
Platform(lar): Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder