7th Zone Youtube Kanalı

EN İYİ 7: Oyun Açılış Sinematiği

İNCELEME: PS3 Co-op Destekli Oyunlar #2

İNCELEME: Skooldaze Klass of '99

BİLGİ: Little Fighter 2 Karakter Rehberi

18 Ocak 2017 Çarşamba

İNCELEME: Championship Manager 17


     Square Enix tarafından geliştirilip yayınlanan Championship Manager 17 ile ücretsiz bir mobil menejerlik deneyimine hazır mısınız?

     Belli bir seviye gelişmeden istediğiniz takımı seçmenize izin verilmiyor. Bu yüzden bir lig belirleyip orta seviye bir takım seçip maceraya başlıyorsunuz.


     İlerleyen sezonlarda başka takımlardan teklifler geliyor ve belli bir seviyeyi geçtikten sonra büyük takımlardan bile teklifler gelebiliyor. Eski takımınızla hedeflerini gerçekleştirmek için çabalamak veya büyük bir takıma geçmek, karar sizin.

     Oyuncularınız bazen sizi çileden çıkartabilir. Çünkü oyundan kaynaklanan bir hata mıdır bilinmez ama çekilen şutlar sanki basket atılıyormuş gibi yükseliyor ve alçalıyor. Füze gibi gittiklerini görmeniz çok nadir oluyor. Zaten biraz şanslıysanız onlarda gol oluyor.


     Transfer dönemlerinde her takımın ayrı bir bütçesi var. Güzel bir takım kurabilmek için mutlaka para ve altyapı desteği şart. Altyapı desteği için sezon sonunda verilen menejerlik bonusunu kullanıyoruz. Ancak altyapı tesisleri takımımızı değiştirdiğimiz zaman siliniyor. Ben uzun süreler aynı hatta tek bir takımı çalıştırmayı düşündüğüm için gözüm kapalı açtım tesisleri.

     Altyapıdan gelen genç ve yetenekli oyunları bireysel antremana alıp menejerlik bonuslarını onlara harcarsanız transferden tasarruf edip paranızı cebinizde bırakabilirsiniz.


    Transfer bütçesi sezon içinde kazandığınız bütçeye göre değişiklik gösterebiliyor. Önce 20M verirken sonraki sezonlarda başarınızla paralel 80M, 120M vb şekilde artışlar gerçekleştirebiliyor.

    Yaklaşık 14 sezonluk bir deneyimim oldu. 14 sezon sonunda düşündüğüm tek şey acaba bilindik oyuncular emekli olduktan sonra falan oyun dengesi aynı şekilde devam edecek mi diye. Korktuğum şey olmadı. Denge aynı şekilde devam etti.


    Antalyaspor ile 14 sezonluk bir deneyimden sonra başarılarıma baktığımda 10 Süper Lig şampiyonluğunu, 5 Türkiye Kupası şampiyonluğunu ve 3 Şampiyonlar Ligi şampiyonluğunu kazandım. Bu süre zarfında 15-20M liralık kadro değerini 1 Milyar liraya çıkarttım. Biraz fantastik bir deneyim oldu benim için. Bu oyun içimdeki teknik direktörü uyandırdı adeta.


    Şampiyonlar ligi şampiyonlukları dahil en fazla stres yaptığım maç Antalyaspor-Eskişehirspor maçıydı. Ligin son maçı olan bu maçta 1. Antalyaspor, 2. Eskişehirspor'du. Beraberlik bana yetiyordu. Ancak takımım Eskişehirspor karşısında çok zor pozisyona girmeye başladı ve korktuğum şey başıma geldi. 1-0 geriye düştüm. Takımımı tamamen hücuma yöneltip birkaç değişiklik yaptım. Ancak hala istediğim verimi alamadım. Ardından o müthiş çalım geldi. Oyuncum rakibe çalım atıp topu geçirdi ancak kendisi yerde kaldı ve penaltı.. Dedim oh rahatladık. Ancak o güne kadar aklıma hiç gelmeyen kaçırdığım penaltı pozisyonları birer birer gözümün önünden geçti gitti. Neyse ki penaltıyı gole çevirdim. Ancak asıl stres bundan sonra başladı. Takımım hala maçtaki varlığını gösteremedi ve Eskişehirspor akın akın gelmeye başladı. Neyse ki kaleyi tutmayan şutlar, kaleyi tutan şutları tutan kalecim, doğru yerde doğru savunma yapan oyuncularım sayesinde şampiyonluğu kazandım.

    Bir şey farkettim ki gözüme her sezon çarpmaya başladı. Yanlış hatırlamıyorsam Türkiye Kupasındaki 2. turdaki rakibimiz ile süper ligte bir sonraki maçımızı yapıyoruz. Yani her sezona başladığınızda o haftaki maça gelip 2. turdaki rakibinizi öğrenebilirsiniz.


    Championship Manager 17 ile haftalarca eğlenceli deneyimler yaşadım. Tabi bir süre sonra olacak olan oldu ve eski verdiği hissi veremeyince tozlu rafa kaldırıldı. Kendinize uzun bir süre idare edecek bir oyun arıyorsanız ve menejerlik oyunlarının hastasıysanız Championship Manager 17 tam size göre.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder